Bestplant 100% digitaal
In mei 2020 startte Royal FloraHolland met Floriday een campagne om kwekers tot vergaande digitalisering te bewegen. Het belang van die vergaande digitalisering én de campagne sprak Bestplant aan. Met groot enthousiasme werden de schouders onder deze verbeterslag gezet en met resultaat. Bestplant was tijdig 100% digitaal operationeel!
100% Digitaal is als programma één van de speerpunten binnen de strategie van Royal FloraHolland. Deze richt zich vol op digitalisering en wordt mede naar aanleiding van de coronacrisis versneld geïmplementeerd. Bij Bestplant werden we eind 2019 al via ledensessies en nieuwsberichten geïnformeerd over het ambitieuze programma van de veiling.
Uiterlijk eind 2020 komen alle directe transacties op de marktplaats van Royal FloraHolland alleen nog digitaal tot stand. 100% Digitaal maakt zowel de aanbod- als vraagkant efficiënter en sneller en helpt de hele sector te voldoen aan de aangescherpte financiële wetgeving in Europa. 100% Digitaal brengt kansen en verlaagt bijvoorbeeld het risico op fouten. Met de hele sector zetten we de volgende stap in digitalisering.
Bestplant is er trots op deze digitaliseringsslag te hebben doorgevoerd en merkt met het intensieve gebruik van Floriday nóg beter te kunnen inspelen op de vragen uit de markt.
Bekijk hier het filmpje waarin we geïnterviewd zijn: